<< Click to Display Table of Contents >> Navigation: Zona de Lucru > Previzualizare 3D |
PREVIZUALIZARE 3D
Fereastra de previzualizare 3D oferã o viziune 3D imediatã a mesh-ului generat. Poate fi reprezentatã ca model reticular (wireframe) sau umbrit (shaded) dar renderign-ul produs nu dispune de acceleratii hardware fiind considerat exclusiv ca instrument de vizualizare 3D 'din zbor'. Pentru un rendering mai exact, texturizat si cu prestatii optime, utilizati functiile 3D DirectX Rendering.
Cu toate cã este posibilã asocierea imaginilor raster (texturi) pe suprafetele triangulate, previzualizarea 3D nu va vizualiza aceastã caracteristicã, aceasta fiind disponibilã doar în mod 3D DirectX Rendering.
În timpul vizualizãrii unei scene, fãcând click cu mouse-ul pe fereastrã este posibilã interactiunea asupra vizualizãrii dupã cum urmeazã:
- Mouse dreapta: Zoom In/Out
- Mouse stânga: Rotare pe axele X,Y
Figura aratã butoanele de gestiune a previzualizãrii 3D. De la stânga la dreapta acestea sunt:
1) Afiseazã/Ascunde Previzualizare 3D. Când fereastra este ascunsã nu mai este produsã nicio previzualizare 3D.
2) Modalitate de vizualizare (Model reticular/Umbritã). Dacã mesh-ul depãseste 500 de triunghiuri este recomandabil a seta ca predefinitã vizualizarea reticularã, care garanteazã o vitezã mai mare si imagine rapidã de bunã calitate.
3) Retrimitere date pentru previzualizare. Când este efectuatã o triangulatie, datele sunt automat trimise pentru previzualizare 3D (dacã este activã). În toate celelalte cazuri, la fiecare modificare a culorii, a triunghiurilor, a curbelor de nivel, etc., este necesarã apãsarea acestui buton pentru a actualiza previzualizarea.
4) Animatie: Activare/Dezactivare a rotatiei continue a imaginii 3D. Coeficientii sunt 1 grad pe axa Y la fiecare 10 milisecunde.
5) Blocare/Deblocare rotatie pe axa X. Permite rotarea imaginii la deplasarea mouse-ului, tinând fixã rotatia pe axa X.
6) Trecere la modalitatea 3D DirecX Rendering.
|
© 2020 Geostru Software